Monday, December 21, 2009

Sembang anak bersama orang tua

malam yang cukup tenang. gua baru lepas mandi, niat nak keluar rumah. tapi tak manis rasanya kalau gua pergi begitu sahaja. lalu gua mengambil kesempatan untuk berbual dengan orang tua. sembang gua dengan orang tua tak berapa nak kencang, adab bagus betul. gua tak mahu orang tua gua suspek bukan-bukan. jejaka nakal macam gua mesti tahu menyimpan rahsia.

sembang kami macam macam, dari soal ketenteraan sehinggalah persoalan agama. alhamdulillah, gua hafal doa qunut. belum hilang pedoman lagi nampaknya.

tiba-tiba mak perhati muka gua. sedikit gelabah gua dibuatnya. gua syak mak nak perhati cahaya iman dimuka gua. tinggi betul ilmu.

"along, dah bersih ye muka kau. pakai apa?..." tanya mak gua.

gua jawap

"ini semuanya berkat wudhu' dan doa yang along buat mak..."

jawapan paling bernas serta angkuh yang pernah gua keluarkan.heh





12 comments:

Aminah said...

gile babi dow.....seyes??ke gune fair n lovely??

Cik LeYha~~~ said...

x leh blah...hahahha..

Hampasnyior said...

mcm haram...hahaha

butterflyana said...

bahahaha kelakar kau memang pandai bagi jawapan bernas

.millalara. said...

alhamdulillah.. sejuk perot mak.. haha ;p

naNa.neRRa said...

huh??
ade je idea dier neh..
hehe :PP

cikot said...

lu tipu mak lu .. dosa bai ..

athirah_trah said...

hahahhaa..kawan aku penah wat lawak ni..aku pun sentap dpt jawapn nie...

fievelski said...

jawapan cam gampang. kena pulak dengan mimik muke celake. padan la tu.haha.pis!

noin said...

huhu .. jwpn paling bernas..! sah2 terkedu org yg tnye uh. hehe

demang said...

aminah-loreal.fair n lovely tak menepati citarasa.

cik leyha-mesti mau try jugak baru tau dia punya 'blah' macam mane.

hampasnyior-jawapan jujur cani susah dapat akhir akhir zaman macam ni.

butterflyana-boleh tahan bernas lah, lepas tu gua kena pickup baca yassin dengan mak gua. betul2 death

millalara-awek-awek baca pon sejuk hati.

nana.nerra-tak sengaja sebenarnya jawap macam tu kat mak gua.

cikot-mana adeeeee...

athirah_trah-gua jawap dengan reaksi serius. mak gua terus buat goreng pisang lepas dengar jawapan gua.

fievelski-heh.bukan stakat mimik muka.bau,baju, serta kopiah memainkan peranan penting.abes minyak wangi mekah weh

noin-mak gua kaver2 terkedu.terus masak goreng pisang.

fievelski said...

maksudnya, kau memang dah menjangka soalan sebegini akan terpacul dari mulut kedua orang tua kau lah begitu. what a brilliant act! comprehensive sungguh! haha