Monday, October 11, 2010

Force 136


"Selamat datang ke Force 136" ucap Leftenen Kolonel misteri tersebut.

"Force 136?..." secara automatik pertanyaan tersebut terpacul dari mulut gua.

"Ya Kapten, inilah Force 136 Harimau Malaya" kata Leftenen Kolonel tersebut sambil tersenyum nipis.


***

Untuk pengetahuan semua, Force 136 secara umumnya adalah unit gerilla yang ditubuhkan British yang menentang penjajahan Jepun. Tapi apa kaitannya Force 136 dengan tahun 2015?

***

"Saya Leftenen Kolonel Hatimtai, pegawai memerintah Force 136, dan mereka mereka yang lain ini adalah ahli pasukan elit terkemuka ini" Leftenen Kolonel Hatimtai memperkenalkan diri.

seriously, gua kebingungan. Tapi apa yang gua pasti Force 136 tidak dibubar dan semestinya gua bakal diserapkan kedalam unit legenda tersebut.

"Kapten Hafiz, kamu akan dilatih oleh unit ini untuk melaksanakan misi misi rahsia kerajaan. Kesiap siagaan anda amatlah dituntut" tegas sekali kata kata beliau

gua hanya mendiamkan diri, dan bermulanya kehidupan ala ala James Bond selepas ini. demmit!

12 comments:

Jef Hadi said...

jbond?

ceh!

gua rasa macam badang. tahap cabut pokok kelapa pakai tangan kosong punya.

haha.

Kensi Ell Byle said...

anak didik jasni mmg cmni...hahahah

kudabesi said...

136 salute..

the real harimau malaya n wataniah

faqhrule said...

gerila force 136!

lu jangan buat onar sejarah mang, gua hampir jadi cikgu sejarah!

demang said...

sastraboy- badang xbest.makan muntah. jebon best, awek padok2.

leyha-jasni otai maaaa.

kudabesi-force 136 jauh beza dgn wataniah sekarang beb.jauhhhh

faqhrule-jangan percaya sangat apa aku cerita tu. khayalan semata. tapi sekurang kurangnya mesti yang ada google "force 136" lepas ni.

syafiqxsaifullah said...

apa biar betul kau demang...
force 136 wujud lagi ke?

ke dalam unit rahsia ke apa

demang said...

syfiqxsaifullah-jangan percaya sangat cerita dalam blog gua ni sapik.kehkehkehkehkeh

siggplus said...

hebat jugak teknik google kau kan?

demang said...

gua kasik twist sikit je pon. sikit je

Paan Ovrtd said...

Sudah, sudah, sudah!!! Pergi kau main musik bangfes di sana!

demang said...

imaginasi susah nak dikawal paan.nak wat camne?

kudabesi said...

memang jauh sesangat hehek..

dorg tu taraf komando, nak2 yg train kat ceylon. dorg kan member ngan OSS

2nd LT Alang B. Nasir, Force 136 (Gerila Wataniah Pahang) sempat la jumpa anak dia