Sunday, November 29, 2009

Bertarung dengan Lembu

gua tak online 9 hari 8 malam, pasal gua sibuk mempersiapkan diri untuk bertarung dengan lembu. bukan seekor, tapi 8 ekor. cakap-cakap orang tentang kesukaran menuntut ilmu pertarungan dengan lembu ini gua persetankan. gua bagaikan singa lapar menanti lembu lembu berkenaan.

dalam pertarungan pertama,gua nyaris ditanduk oleh lembu berkenaan, apabila tidak dapat membaca gerakkan ' jig' yang dilakukan beliau. "what the fuck", bentak hati gua. berbekalkan tali kambing yang disediakan pihak urusetia, gua berjaya mengikat kaki belakang lembu tersebut. kegiatan tersebut mendapat perhatian segenap penonton yang hadir. kejayaan gua menewaskan lembu pertama disambut dengan segelas air sirap beserta mee hoon yang tak seberapa. tak kurang juga yang bangun sambil bertepuk tangan bersorak gembira. macam biasa, gua tenang melayan kerenah peminat.

lembu ke 2, ke 3 dan ke 4 mudah gua jinakkan.begitu juga yang ke 5. lembu-lembu baka tempatan ni tak berapa nak garang. gua ambil mudah dengan kehebatan mereka. tindakan gua lantas tidak disenangi beberapa otai-otai yang turut berada disekitar kawasan terbabit. gua pergi menghadap otai-otai sambil menerangkan keadaan sebenar. nampaknya mereka masih tidak faham akan kehebatan gua bertarung dengan lembu ini. sekali lagi gua pekena air sirap dan mee hoon tak seberapa.

selesai sudah berhadapan dengan otai, gua dikejutkan dengan kejayaan seorang pemuda belasan tahun menewaskan 2 ekor lembu. gua agak terkesima. gua perhatikan gaya beliau seakan seorang rempit yang beretika. namun gua tidak memandang rendah kejayaan pemuda berkenaan. nama beliau Sulaiman, anak kedua Hj. Kaswadi. pipi beliau sedikit berjerawat.

beralih kembali kepada lembu.kini hanya tinggal seekor lembu lagi. lembu yang ke 8,yang dengar katanya dibawa khas dari india. dari segi fizikalnya, memang agak besar. berwarna hitam serta berbonggol agak besar. jarang-jarang gua berhadapan dengan lembu yang sebegini tegap. kali ni gua tidak memandang enteng akan keupayaan lembu tersebut. Sulaiman anak Hj. Kaswadi hanya memandang sinis terhadap gua. namun gua perasan ada riak-riak ketakutan diwajah beliau. keyakinan gua bertambah. kali ini gua perhatikan, Sulaiman anak Hj. Kaswadi menikmati mee hoon tak seberapa beserta air sirap. air peluh jantan gua mula menitik satu persatu. tik tik tik...


bersambung

8 comments:

Anonymous said...

ni kes rye aji ar ni..haha :D

reezyna said...

cpt2 update. .
;)

sharamli said...

alasan

sharamli said...

alasan

sharamli said...

alasan

Anonymous said...

ko gie solat sunat aidiladha x ? mesti hanyut kan ...

Andeka Truna said...

lu memang true

.millalara. said...

kenapa bertarung ngan lembu guna tali kambeng ohh?