Sunday, November 14, 2010

Latihan Perisikan

Perisikan merupakan cabang yang tidak asing bagi pasukan keselamatan, apatah lagi kepada agensi seperti Force 136. demi menghasilkan pasukan yang mempunyai kepakaran yang tinggi dalam bidang perisikan, Force 136 telah memilih 2 seksyen terbaik untuk dihantar menjalani latihan lanjut kesalah satu agensi perisikan terbaik didunia.

***

"Kamu semua akan dihantar menjalani latihan di ISI, Pakistan" mendatar suara Lt Kolonel Hatimtai

semua pelatih force 136 yang terpilih kelihatan teragak agak dengan keputusan yang telah dinyatakan, namun tidak bagi gua. fikiran gua menerawang jauh. sememangnya pilihan pucuk pimpinan angkatan tentera kali ini agak esktrem.

***

ISI merupakan satu badan bebas perisikan yang berpusat di Pakistan. mempunyai reputasi yang sangat hebat serta dikatakan satu satunya agensi perisikan yang boleh menandingi MOSSAD. Tiada agen ISI yang pernah tertangkap serta terlibat dengan banyak misi misi berbahaya. Dikatakan juga, tiada seorang pun agen rahsia ISI yang pernah diambil gambarnya. Sememangnya latihan yang bakal dijalankan di ISI ini sesuatu perkara yang bukan calang calang orang boleh lakukan.

***

24 jam sahaja masa diberikan sebelum berlepas ke Pakistan. Standard Operational Procedure dalam Force 136.


Prepare for the worst!

5 comments:

Paan Ovrtd said...

In your dream mang...in your dream...hahaha!

demang said...

ISI is a damn real

Jasni™ said...

cerita memang letup. bagus atma. jangan extend dah. jangan jadi bengap.

syafiqxsaifullah said...

seriyes kau pergi? hahahahaha.
iyea2 jela ko.
jauh ko terbang. balik lah!

syafiqxsaifullah said...
This comment has been removed by the author.