Monday, November 30, 2009

Bertarung dengan Lembu 2

lembu ke 8, lebih kurang je.

lembu ke 8 merenung gua dalam-dalam. sinar mata garang beliau terpancar. sambil menguyah chewing gum, gua mengatur strategi yang terbaik bagi menewaskan lembu berkenaan. langkah gua atur sebaiknya.

langkahpertama gua mulakan dengan side step ke kiri lalu gua menggelecek lembu ke 8 bagi mengelirukannya. habis lecak-lecak bertempiaran mengenai orang ramai disekitar kawasan penyembelihan. mereka semunya menjerit:

"ohhhhhhhh"

gua tidak memperdulikan semua itu, fokus gua hanya lembu ke 8. habis semua gua redah, hatta tahi-tahi lembu juga tidak gua hiraukan. keadaan gua serupa Rambo, cuma gua tak ikat kepala dengan kain merah sahaja. lembu ke lapan kelihatan tercungap-cungap dengan kelincahan gua menggelecek beliau.

bagaikan menangguk di air yang keruh, gua memutarkan tali kambing ala-ala zorro. lalu gua lambung keatas sekuat hati. lembu ke 8 ketakutan nampaknya. lalu melonjak-lonjak tanda amukan tiada kesudahan. tali masih lagi diawangan. suasana kelihatan semakin rakus. pabila sahaja melihat tali berada betul-betul diaras kepala, dengan sepantas kilat gua mengenakanvolley terhadap tali tersebut. tali kambing meluru dengan pantasnya ke arah lembu ke 8. tujahan tepat tersebut memerangkap kaki belakang beliau.

gua rentap tali kambing berkenaan bagaikan seorang perwira. lembu ke 8 tersungkur ke tanah menunggu masa menghadap Ilahi. gua berdiri megah bagaikan si Jalak yang memenangi pertandingan sabung ayam. lantas gua menghadap Ustaz Misran untuk menyempurnakan upacara qurban. ya upacara qurban.

diakhir acara,sambil menguyah mee hoon tak seberapa, gua tersenyum puas apabila selesai melapah 8 ekor lembu yang hebat-hebat belaka. sambil-sambil itu, gua dah merancang strategi untuk bertarung dengan unta pula. nantikan ya.

2 comments:

.millalara. said...

apa cerita si Sulaiman?

lel said...

lembu ni sangat menagih simpati
kesian tengok dia